Faktura

Hur skaffar jag autogiro?
Gå in på din internetbank och sök efter Th 1 ng Internet AB. Tänk på att det är mellanslag före och efter 1an i namnet Th 1 ng.
Jag vill avsluta mitt autogiro?
Du avslutar ditt autogiro via din bank. Det snabbaste och smidigaste sättet är att logga in på din internetbank och avsluta autogiromedgivandet där. När du avslutat autogiromedgivandet kommer din faktura att skickas på samma sätt som du tidigare valt att bli aviserad.
Hur undviker jag fakturaavgift?
Fakturaavgift debiteras beroende på vilket leveranssätt eller aviseringssätt av fakturan du har valt;

Pappersfaktura: 39 kr
Pappersfaktura i kombination med autogirobetalning: 39 kr

E-postfaktura: 19 kr
E-postfaktura i kombination med autogirobetalning: 0 kr

Bredband via Fiber

Min hastighet är lägre än den jag har beställt. Varför?
Den hastighet som du har beställt är en maxhastighet som kan nås utan utrustning inkopplad. Det finns flera faktorer som påverkar hastigheten. Trådlöst nätverk gör det lättare att surfa i bostaden men påverkar kapaciteten betydligt, likaså om det är flera som delar på bredbandet. Ju närmare du är routern när du surfar trådlöst, desto högre hastighet.
Hur lång tid tar det att installera bredbandet?
Generell leveranstid av bredband via fiber är 1-5 arbetsdagar och är beroende av vilken underleverantör du använder dig av. I vissa fall så kan du självaktivera och börja surfa direkt, efter beställning så kommer du få en bekräftelse av oss med information om leveransdatum.
Varför kan jag inte beställa hastigheter över 100 Mbit/s?
TH1NG erbjuder hastigheter upp till 1 Gbit/s, tillgängliga hastigheter kan däremot variera beroende på stadsnät samt på vilken utrustning som finns installerad i fastigheten.
Lämnar ni ut kunduppgifter till exempelvis Spridningskollen?
Vi får många frågor om utlämnande av uppgifter enligt de s.k. Ipred-reglerna. Enligt dessa regler kan upphovsrättshavare under vissa förutsättningar begära ut information exempelvis om vilken person som kan knytas till en viss IP-adress.

Vår verksamhet omfattas av lagen om elektronisk kommunikation (LEK) och vi får enligt lagen inte lämna ut några kunduppgifter utan att det finns rättsligt stöd för detta.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation (LEK) är vi skyldiga att lagra IP-adresser och andra uppgifter under viss tid för att kunna tillgodose samhällets behov av brottsbekämpning. Sådana uppgifter kan lämnas ut till polisen och andra brottsbekämpande myndigheter enligt lag. Uppgifter som enbart lagras för sådana ändamål får inte lämnas ut för andra ändamål, exempelvis enligt Ipred-reglerna. Enligt vår bedömning lagrar vi IP-adresser enbart för brottsbekämpande ändamål och vi avser därför att motsätta oss eventuella krav i domstol på att utlämna uppgifter enligt Ipred-reglerna.
Mitt bredband fungerar inte.
Starta om dator och eventuellt router genom att dra ut strömkablarna och sätta in dem igen. Fungerar bredband efter omstarten berodde problemet på ett tillfälligt fel som kan uppstå ibland.

Kvarstår problemet? Anslut datorn direkt till nätverksuttaget med en nätverkskabel. Koppla bort all övrig utrustning (t.ex. router). Fungerar det då ligger felet i din övriga utrustning (t.ex. router). Kontakta tillverkaren för felsökning.

Löser inte ovanstående lösningar problemet, avaktivera antivirusprogram och brandvägg. Fungerar det då så ligger felet i antivirusprogrammets/brandväggens inställningar. Kontakta tillverkaren för felsökning och ändring av inställningar.

Kontrollera även att datorn kan ta emot en IP-adress automatiskt. Om den inte kan det, ändra till att ta emot en IP-adress automatiskt.

Kontrollera också att datorn inte har några virus genom att göra en genomsökning med ett antivirusprogram. t.ex. Panda Antivirus.

Prova med en annan dator eller kabel.

Har du inte fått den hjälp du behöver? Kontakta vår tekniska support så hjälper vi dig.
Jag har en pågående felanmälan, när kommer den vara löst?
Ordinarie hanteringstid på en felanmälan är en till fem arbetsdagar. Hanteringstiden beror på vilket problem du drabbats av.

För att underlätta arbetet för teknikerna ber vi dig att ha en dator inkopplad direkt i ditt fiberuttag helgfria vardagar 08:00-17:00.

Tekniker jobbar så fort de kan för att åtgärda felet och vi ber dig att ha tålamod. Du kommer att får ett sms när teknikerna klarrapporterat felanmälan och tjänsten ska fungera igen.
Kan jag byta hastighet på min bredbandstjänst?
Ja, du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för att antingen upp- eller nedgradera din hastighet, förutsatt att det finns en annan hastighet tillgänglig.

Vid byte till högre hastighet är det viktigt att all utrustning, både din egen och stadsnätets, har tillräcklig kapacitet för att kunna leverera den önskade hastigheten. Du ansvarar själv för att din egen utrustning klarar detta. Om den utrustning som stadsnätet äger inte har kapacitet nog för att leverera hastigheten du önskar, måste denna bytas ut. Oftast kan utrustningen bytas ut utan problem, detta kan dock ibland medföra extra kostnader för dig som kund.
Vad är ett stadsnät?
Ett stadsnät består av fiber som går fram till hushållen. TH1NG, och andra operatörer, ansluter till stadsnätet. Vid fel i stadsnätet kan inte TH1NG lösa problemen på egen hand, utan vi rapporterar vidare till stadsnätet. Du som kund har alltid kontakt med TH1NG.

F-Secure Total

Vilka systemkrav har F-Secure total?
PC Plattformar: Windows 10, Windows 8.1, Windows 7
Processor: Intel Pentium 4 eller senare
Minneskrav: 1 GB eller mer
Diskutrymme: 1,2 GB ledigt diskutrymme
Internetanslutning för att validera din prenumeration och få uppdateringar. ARM-baserade surfplattor stöds inte. Systemet måste uppfylla Microsofts minimikrav för Windows.

MAC Plattformar: macOS 10.13 (High Sierra), macOS 10.12 (Sierra), OS X 10.11 (El Capitan)
Processor: Intel
Minneskrav: 1 GB eller mer
Diskutrymme: 250 MB ledigt diskutrymme

SMARTPHONES OCH SURFPLATTOR
Plattformar: Android 5 eller nyare, iOS 10 eller nyare

Tillgängliga språk
dansk, Deutsch, English, español, español latinoaméricano, français, français canadien, italiano, lietuvių, Nederlands, norsk, polski, português, português brasileiro, suomi, svenska, tiếng Việt, русский, 日本語, 繁體中文 (香港)

Läs de senaste tekniska detaljerna på www.f-secure.com/total.